Det finns ett fel i hygienpasset

I det skedet då hygienpasstestaren har överlämnat hygienpasset till klienten, ska klienten genast kontrollera att namnuppgifterna och födelsedatumet är korrekta. Om namnet eller födelsedatumet är fel, ska du omedelbart kontakta hygienpasstestaren som beviljade det ursprungliga hygienpasset.

Då man beställer ett nytt hygienpass ska man alltid ge hygienpasstestaren båda delarna i original av det felaktiga hygienpasset. Därefter beställer hygienpasstestaren ett nytt hygienpass med korrekta uppgifter. Hygienpasstestaren gör en ny beställning utgående från det namn och födelsedatum som klienten själv skrivit på testblanketten vid testtillfället.

 

Kontaktuppgifterna till nästan alla hygienpasstestare som är godkända av Livsmedelsverkets finns på länken "Listan av kompetenstestare godkända av Livsmedelssäkerhetsverket". I förteckningen finns kontaktuppgifter till de testare som har gett tillstånd att publicera sina kontaktuppgifter. 

Ytterligare upplysningar och vid behov kontaktuppgifter till hygienpasstestarna får du från Livsmedelsverkets kundtjänst hygienpass:

  • hygieniapassi@ruokavirasto.fi
  • Servicenummer 029 5300 402 tisdagar kl. 9–12.