Toimita tiedot saamasi koronatuen vaikutuksista viimeistään 31.3.2021

Toimita viimeistään 31.3.2021 tiedot saamasi tuen vaikutuksista yritystoimintaasi, jos sait viime vuonna maaseudun yritysten tai alkutuotannon väliaikaista tukea koronaviruspandemian aiheuttamiin talousvaikeuksiin. Riittää, että vastaat Hyrrä-asiointipalvelussa kolmeen kysymykseen, joilla kartoitamme yritystoimintasi selviytymistä, jatkumista ja mahdollista muuttumista.

Näin toimitat tiedot

  1. Kirjaudu Hyrrä-asiointipalveluun osoitteessa https://hyrra.ruokavirasto.fi. Valitse Hyrrän etusivulta ”Asioi organisaation tai maatilan puolesta”. Kirjaudu Hyrrään henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi, mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla (HST-kortti). Jos sinulla on yrityksesi asiointi- ja nimenkirjoitusoikeus kaupparekisterissä tai YTJ:ssä, voit asioida suoraan Hyrrä-asiointipalvelussa yrityksesi nimissä ilman erillisiä valtuutuksia. Jos haluat valtuuttaa hakemuksen tekijäksi sellaisen henkilön, jolla ei ole yrityksesi nimenkirjoitusoikeutta, tee valtuutukset Suomi.fi-palvelussa. Ohjeet valtuutuksen tekemiseen
  2. Valitse vasemmasta yläreunasta kohta Hankkeet.
  3. Avautuvalla sivulla näet tukihakemuksesi. Klikkaa Avaa.
  4. Valitse vasemmasta reunasta kohta Seurantatiedot.
  5. Vastaa kysymykseen, joka koskee yrityksesi selviytymistä koronan tuomista talousvaikeuksista. Valitse alasvetovalikon vaihtoehdoista parhaiten yrityksesi tilanteeseen sopiva vaihtoehto. Kirjoita tekstikenttään lyhyt kuvaus tuen käytöstä. Käytitkö tuen hankesuunnitelmassa esittämiisi kustannuksiin?
  6. Vastaa kysymykseen, joka koskee yritystoimintasi jatkumista vuonna 2021. Valitse alasvetovalikon vaihtoehdoista sopivin vaihtoehto. Kirjoita halutessasi lisätietoja tekstikenttään.
  7. Viimeinen kysymys koskee yritystoimintasi jatkumista ennallaan, loppumista tai muuttumista. Valitse alasvetovalikon vaihtoehdoista sopivin vaihtoehto. Jos yritystoimintasi on olennaisesti muuttunut, kuvaa tekstikentässä muutoksia.
  8. Halutessasi voit antaa lisäselvitystä tai täydentää vastaustasi liitteen muodossa kohdassa Muu liite (asiakas).
  9. Kun olet vastannut kysymyksiin, klikkaa Tallenna. Tämän jälkeen näet tietojen tallennuspäivän. Tiedot on toimitettu ja voit kirjautua ulos Hyrrä-asiointipalvelusta.

Eikö kirjautuminen Hyrrään onnistu?

Jos kirjautuminen Hyrrä-asiointipalveluun ei onnistu, syynä voi olla jokin seuraavista tilanteista:

  • Tarkista, että valitset etusivulta kohdan ”Asioi organisaation tai maatilan puolesta”. Kirjaudu sitten Hyrrään henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi, mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla (HST-kortti).
  • Jos hoidit yrityksen sähköistä asiointia viime vuonna Katso-tunnisteella, tarvitset Hyrrään Suomi.fi-valtuutuksen voidaksesi hoitaa yrityksen asioita asiointipalvelussa. Katso-tunnisteet eivät enää toimi Hyrrä-asiointipalvelussa. Vain se henkilö, jolla on yrityksen nimenkirjoitusoikeus, voi asioida sähköisesti yrityksen nimissä ilman valtuutuksia. Ohjeet valtuutuksen tekemiseen
  • Jos sinulla on yrityksesi nimenkirjoitusoikeus, mutta kirjautuminen ei onnistu, kyse voi olla siitä, että yrityksen tiedot eivät ole ajan tasalla kaupparekisterissä (www.prh.fi) tai YTJ:ssä (tietopalvelu.ytj.fi). Ota tässä tapauksessa yhteys rekisterien ylläpitoon ja korjaa ensin rekisterien tiedot oikeiksi.
Sivu on viimeksi päivitetty 24.2.2021